Van schoonhouden naar onderhouden - Reisverslag uit Makikihi, Nieuw Zeeland van Niek Grinsven - WaarBenJij.nu Van schoonhouden naar onderhouden - Reisverslag uit Makikihi, Nieuw Zeeland van Niek Grinsven - WaarBenJij.nu

Van schoonhouden naar onderhouden

Blijf op de hoogte en volg Niek

21 April 2015 | Nieuw Zeeland, Makikihi

Dag allemaal,

Mijn tweede reisverslag in Nieuw-Zeeland met een toch wel rare titel? Maar ik weet er nog meer:

- Van midden naar zuid
- Van herfst naar winter
- Van koper naar verkoper

Misschien raden jullie het al maar ik ga verhuizen. En wel naar een van de zuidelijkste steden ter wereld, Invercargill. Nadat de boerderij toch niet zo goed was bevallen omdat ik nauwelijks aan mijn opdracht kon werken en veel dagen achter elkaar routinewerk moest verrichten, ben ik een andere plek gaan zoeken. Vanaf dinsdag ga ik beginnen bij een "lokale" dealer van DeLaval (met 40 werknemers).

Maar eerst even wat meer over de boerderij. De boerderij waar ik momenteel zit heeft de meeste robots onder één dak, 24 robots wel te verstaan. Daarbij hebben zij niet alleen deze locatie maar nog 11 locaties meer: 1 robot stal, een aantal traditionele stallen en een aantal locaties met het reguliere melken (koeien buiten en stal onder een afdak, 285 dagen per jaar melken). Ik heb hier een leuke maar wel korte tijd gehad en leuke mensen ontmoet. Een Nederlandse jongen, een Engels stel (zij waren al 2,5 jaar samen aan het reizen) en een aantal Filipijnen.

De dealer waar ik ga beginnen heet Southland Farm Services en hier word ik werkzaam bij de afdeling Milking Machine. De eerste week ga ik de opdracht bespreken zodat deze duidelijk is en ik hiervoor genoeg tijd krijg. Verder zal ik veel meehelpen in het onderhoud omdat nu de wintermaanden komen en de meeste melkveehouderijen niet aan het melken zijn.

De foto's/video's van de grote stal volgen snel!

Tot gauw

  • 21 April 2015 - 07:49

    Jolanda:

    Succes en naar het volgende avontuur

  • 21 April 2015 - 07:57

    Mariska:

    Haha dus jij hebt de afgelopen dagen heel veel robots gepoetst. Hopelijk bevalt de volgende werkplek beter. Succes!

  • 21 April 2015 - 09:24

    Suzanne Van Vugt:

    Fijn dat je nu naar een andere plaats kan schat!
    Heel veel succes daar, maar dat komt helemaal goed!!<3<3

  • 21 April 2015 - 10:41

    Mia :

    Het komt allemaal goed, veel succes op je nieuwe stekkie, ,
    Maar geniet er ook van gr.

  • 21 April 2015 - 10:54

    Annemarie :

    Ik dacht dat je poetsen zo leuk vond ;-)
    Hopelijk kun je bij je nieuwe stageplek nu wel aan je opdracht werken en leer je er ook nog van.
    Veel succes Niek en komt goed! xxx

  • 21 April 2015 - 14:29

    Thijs En Boukje:

    Heel veel succes op het nieuwe bedrijf! Hopelijk bevalt het daar beter..
    Groetjes!!

  • 21 April 2015 - 15:24

    Mama:

    Hallo lieve Niek!! Het is super geweldig dat je bij een DeLaval dealer kan beginnen. Kan je zien hoe ze het daar allemaal doen. En misschien kun je verbeterpunten voor bij ons meenemen. Je zal daar veel leren daar je op verschillende plekken zult komen. Kijk niet vooruit maar geniet nu van je stageplek. Daarna pas kijken hoe verder. Het is zo'n mooi land waar je waarschijnlijk niet gauw meer terug zult gaan. Denk aan Lord of the Rings!!
    Heel veel liefs en een dikke knuffel
    Papa en mama xxxxx

  • 21 April 2015 - 18:37

    Ingrid:

    Succes bij je volgende stageplaats, en geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Makikihi

Niek

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 3844

Voorgaande reizen:

09 April 2015 - 20 December 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: